BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, October 28, 2013

*Cuti-cuti Terengganu kite* 26/10/13-28/10/13


Last minute punye plan..
emm..en husben ajk g bercuti..so,destinasi pilihan adalah..TERENGGANU.
Knp ek?? ok..the reasons are:

1st sb~nk repeat blk plan thn lps punye..sbb thn lps kami dh pegi smpai kt ganu..nk release stress kononnye..tup2 bl dh check in & baru nk start bermls malasan..dpt call..my mother in law kritikal.masuk wad..so kami trs bergegas blk..n keesokannye..my MIL meninggal..emm..masa g kt ganu tu jatuh pd besday my hasben.(12/11/12)..n my MIL meninggal pd 13/11/12. hampir sthn jgk br kami repeat blk..

2nd~nk mkn seafood yg segar2..dlm tv asyik kua promosi ttg THN MELAWAT TERENGGANU je..so..terpengaruh jgk la..meleleh air liur tgk..x nye jadi la wei..asyik tgk org je mkn..kita bl lg..???

3rd~hasben nk cari baju batik..alang2 kan..

ok..citenye..mmg x puas la pegi kjp je..x sempt nk pegi mn2 sgt..tp semua yg kua tv tu..seme kitorg g la..tp ape yg di war2 kn dlm tv tu..indah khabr je..x spt yg di gambarkn..menyampah!

Sampai je kt bdr KT..tpt pertama skali yg kami pegi ialah..kedai mkn MADAM BEE'S KITCHEN..tp malangnye..masa kami smpai..kdai tu dh nk tutup..so..hampa la di situ..
x sbr sgt nk rasa mknn kt ctu sbb dlm tv ckp sdp sgt..tu yg excited bebenor..smpai bape kali dh search dlm internet psl kdai nih..


ok..destinasi kedua kami plk ialah..kedai jus gelas besar plk..puas kami dok round2 mencari..tye  org..akhirnye..jpe jgk..pnt weh..mmg lapo sgt dh masa ni..harapan kami..semoga dpt mkn sdp2 sgt..tp..emm..sedikit hampeh sebab mknn kt ctu x byk pilihan..yg ada x silap..laksam,laksa,mi sup..aku pilih laksam..sbb masa tu laksa dh hbs..tp bagi aku mknn kt ctu agak kureng ckit rasanye..kurang menepati citarasa kami..di tambah lg dgn servis yg jgk kureng..adoi..boring btl! 
tp air buah dia mmg best la.murah2 je..gelas kecik bermula dr harga rm1.80 je..

Mlm tu kami check in kt HOTEL GRAND CONTINENTAL je..kebetulan plk..seme hotel kt KT full house! sb syarikat TM buat sukan se malaysia..katenye!
Mlm tu kami x kua pon..just rehat kt bilik je smbil en hasben layan bola.MALAYSIA LWN ATM.Aku ngn ank just lyn online jela..mkn pon order je via phone je..room service yg hanto..

Esoknye plk..kitorg trs tuju ke kdai mkn madam bee"s kitchen tuh..masa kami smpai xde customer lain pon.x sabar aku nk mkn..rasa nk order byk2 biar sendat dan ketat..(tv punye psl la ni..iklan berlebih2 sgt)..
ok..jom cuci mata ckit.....


Ni menu yg aku pilih..tgk gaya mcm sdp kannnn???
aku mkn nasi kerabu..hasben mkn nasi myk..ank mkn nasi lemak..aku tye hasben..sdp x?dia syp je x komen ape2..aku tgk muka dia lain mcm je..aku syp jela..lyn mkn la sgtttt...tp hakikatnye..hihihi..
x sedap wehhhh! nyesal aku mkn kt ctu..hasben aku pon ckp x sdp..aku mula2 tu mls nk komen..sbb aku yg suggest..tp bl dia dh ckp dh x sedap..aku iya kn jela..mmg hakikat kan...benci aku!

Lps mkn..kami jln2 kt PASAR PAYANG plk..round punye round..x berknn dgn ape yg nk di beli..yg berkenan nye..ank jantan kami..asyik beli mainan dia je..ngn baju atomen..adu du du..kopak sungguh!
nak menyampai ke terengganu ni aku rasa..kalau dok hitung2 jumlah duit yg beli mainan dia tu..agk2 blh dh beli baju batik sutera dh sepasang..kang klu x beli kang..mula berguling..lyn kan jugak laa...zassss!
en hasben nk cari baju batik..tp xde yg berkenan di hati nye..aku ikut kan je..tp ms kt psr tu smpat la dia belanja aku kain batik corak resjis 2 helai..dan sepasang kain pasang..yahooo!!!

xde mende nk beli dh..hasben ajk g cari baju batik kt NOOR ARFA BATIK je..so masa nk g kt parking kete tu..dh pnt weh..dh la pns..ank plk buat perangai..so kami mmg dh x lrt dh nk menapak..(padahal bkn jauh pon)..kami terjumpe plk ngn pakcik yg bwk beca..apelagi..naik beca jela..pakcik tu offer utk pusing bdr..tp kami kesian kt pakcik tu..x smpai ht plk nk suh dia mengayuh jauh2..so kami mtk dia htr kt tpt parking kete je..buatnye kaki dia tiba2 je krem..x ke jenuh kami nk kena mengantor ke spital?..x psl2 punah hrpn nk cari baju batik..kikiki..

Gambo ni tb2 jd x fotogenik sbb..tu si budak baju hijo x nok bergambo..puas suruh..ape daaaa...

x nk buang masa..kitorg trs tuju ke noor arfa batik je..kt ctu pon dh berejam dh en hasben memilih..aku bg mandat utk dia memilih dulu..aku plk lyn ank je..
selesai dia memilih..dia plk suh aku pilih ape brg yg aku nak..aku pon ape lagi..laju je pilih..tp still malu2 kucing..yela..org belanja kan...hik hik hik..
aku pilih 2 helai kaftan..& sepasang kain batik sutera...mls nk pilih2 dah..jemu dh dok kat ctu..
ini antara hasil tangkapan kami kat noor arfa batik tu..ribu riban jgk la habis..ank pon dapat baju batik jgk..seme ni en hasben ku yg sgt baik hati belanja kami..hihihi..aku apelagi..mmg suka sgt laa...la la la..
Aku sbnrnye trgn sgt nk merasa canting batik sdr..tp masa tu dh x cukup masa dh..dorg pon dh nk tutup dh..so x merasa la..aku just beli batik kit je la..utk kaler sdr kt umah..jd la..kenangan dr terengganu la kononnye....
Dah setel..kami trs cabut blk ke pahang..aku drive dulu..sbb en hasben dh letih dh..tp smpai kt Dungun dia sambung drive smla..kami berhenti kt RNR mane tah..penat sgt smpai tertido..smpai kt umh dh pukul 5.30 pg..kikiki..esk nye en hasben keje..aku xpe..ct lg...

SO..kesimpulan yg aku blh buat pd ct kali ni..xde la seronok mana pon..tp insyaALLAH..bln 4 thn dpn..kami plan nk g mencandat sotong pulok..harap2 plan menjadi..& menyeronokkan...kami hanya mampu merancang..segala2 nya Allah jua yg menentukan..

0 comments: