BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, October 13, 2009

malam 2 pas siap mkn,pak anas tye sama ada nk g tgk persembhn kebudayaan @ nk rht je kt hotel? yg x bp nk muda ni pilih nk rehat je kt hotel 2.kitowang yg muda2 belia ni ckp nk g massage.aku,suami,k.lyn,nda g massage n cuci rmbut kt house of beauty.Pak anas yg htr kitowang.tp yg beshnye ms blk,tokei kedai 2 yg htr kitowang kt hotel.kalau kt malaysia,ada ke tokei salun nk bt cm2?mesti dorg ckp buang ms je kan?bazir myk kete.tp kalau yg sanggup pon mesti caj mahal punye! kami sume balik bilik msg2 utk rehat n ready tuk sambung nk g jln esok pulak..tp hakikatnye aku blk bilik dok belek2 brg2 yg aku beli siang td...emm esok nk bli ape plk ekkk???
Tadaa...ni la hotel tpt kami menginap.akhirnye kami sampai gak kt hotel ni slps seharian menjelajah kawasan Bukit Tinggi ni.pas mkn shoping..makan..dan shoping lagi..Hotel ni bg aku ok la.selesa bangat..dlm bilik 2 walaupon xde ber aircon..tp sejuknye mengalahkan ada aircon.sejuk sgt2...mula2 2 aku tercari2 gak,mane dorang letak aircon nih.pas2 bila dh borak reramai br aku taun xde aircon upenye.lgpon udara mlm kt c2 sejuk sgt.mcm dok kt cameron highland.

pengantin minang bergambar beramai-ramai...


makan malam di restoran ape ntah.nasi pdg lagii....




huhu...jd gak pengantin minang..kalau korang nk tau..ms aku kawen dolu2..aku xde pkai mende2 mcm ni.kt atas kepala 2 berat gile.punye la rmai2 pakai..bila dh bertembung 2 sampai tersangkut kt kepala membe.we all jgk di mekapkan oleh staf2 kt c2.gile..gincu merah menyala.aku tgk muka aku sdr pon aku jd gerun.tahpape.tp kalau aku x try bj 2,rugi r coz bukan senang nk pakai bj 2.bj ni we all sewa dgn hg rm15 sorang.
























selesai je mkn tghri..kami sambung jln2 n shoping..kami di bawa melawat ke RUMAH GADANG MINANGKABAU.Aku kagum bl tgk umh 2.dh la besar.binaan dia sgt fleksibel.sengaja di bina senget supaya bila jd gempa bumi,umh 2 xkn runtuh .di beritahu bahawa umh 2 dibina dimana tiang2nye di lapik dgn seketul batu yg besar n di pasak supaya kukuh . seni buatannye sgt halus.tp corak2 2 mcm ada pengaruh hindu je.ntah la,aku pon x tau.tp mmg lawa sgt.korang tgk la sendiri...








singgah makan di Restoran Pak Datuk.kt cni kitowang mkn nasi padang.baru aku tau cam ni upenye rasa nasi pdg.x sama ngan nasi padang yg ada kt malaysia ni.lauk dia byk jenis tp di hidangkan seketul2..




















MODEL2 AIR MANCUR LEMBAH ANAI..HEHE..




































Selepas kami melawat tpt2 di Padang,kami di bawa menuju ke destinasi yg sebenarnye.Bukit Tinggi.aku ingtkn kt pahang je ada bukit tinggi ni.upenye kt indon pon ada ekk..perjalann dr padang menuju ke bukit tinggi ni ambik ms lbh krg 3-4 jam.jauh gak.tempat pertama yg kami singgah adalah AIR MANCUR LEMBAH ANAI.Air terjun ni berada di tepi jalan besar tpt laluan utama.Air terjun ni sejuk sgt n biru kehijauan.Org kt sana percaya bahawa sesiapa yg mandi air 2 akan jd awet muda.tp aku x tau la ada ke x org yg nk mandi kt c2.dh la tepi jln & sgt terbuka bg pandangan umum.tp x tau la klu ada yg teringin nk jd muda sanggup mandi siang2 hari kt c2.kalau aku mmg x sanggup ah.lagipon kalau setakat basuh muka x jd...

n

0 comments: